כמה אנשים ביקרו באתר שלך? במה הם התעניינו? כמה זמן בממוצע הם נשארו באתר? מאיפה הם הגיעו? איזה עמודים מיותרים באתר? מאיזה עמוד רוב הגולשים נוטשים את האתר?
מאיזה מילות חיפוש נכנסים לאתר שלך?
גוגל אנליטיקס נותן את המענה הזה והוא כלי חינמי שפותח ע”י Google, בעייני הוא פשוט אחד הכלים הטובים ביותר למעקב על פעילות האתר.
היום, בלי סטטיסטיקות…. לא ניתן לאבחן, לתקן ולשפר את האתר.
אתר מכירות, לדוגמה, אפשר לדעת איזה מוצר נצפה הכי הרבה, קטגוריה ואפילו איזה מוצר מיותר.
וגם ברמת הניתוח, אם אני מגלה שמוצר נצפה המון פעמים אך לא נרכש כלל.
ניתן להסיק שהעמוד מוצר לא ממיר ולא מניע לפעולה,אז… יכול להיות שהתמונה לא טובה, או שהטקסט לא מנוסח טוב, או סתם טעות במלאי שלא מאפשרת רכישה.
אותו דבר עם קמפיינים, אם אני במקביל מפרסם בכמה ערוצים (גוגל, פייסבוק, דפי זהב, בזק וכל מיני אתרי אינדקס….) ניתן לבחון מהיכן מגיע מרבית התנועה לאתר/עמוד נחיתה.
כשאני שואל לקוחות: איך אתם יודעים מאיפה מגיע הפניות? התשובה הפופולרית היא: “הטלפון מצלצל, אז אני יודע שזה עובד”.
חשוב לבחון מאיפה מגיע התנועה לאתר ! אם אני משלם אלפי שקלים לאתרי אינדקס ובסופו של דבר רק הפניות מגיעות מהפייסבוק?
יוצא שאני משלם לערוצים שלא מביאים תוצאות ואני גם ימשיך לשלם כי אין לי נתונים.
אם אני אדע מאיפה מגיע העבודה, שם אני אשים את הכסף שלי.
נניח והתקציב שלי (חודשי) הוא: 3,000 ש”ח לפייסבוק ועוד 2,000 ש”ח לאתרי אינדקס, פייסבוק הביאה לי 60 שיחות שמתוכם נסגרו 20 עסקאות.
ומאתרי האינדקס קיבלתי רק 10 שיחות ונסגרה רק עסקה אחת.
תאר לך שאני יעביר את התקציב של אתרי האינדקס לפייסבוק, מה לדעתך יקרה?
נכון… אקבל יותר תמורה לכסף שלי ואגדיל פי 2 את הפניות וכמובן גם את כמות העסקאות.
אז חשוב שהאתר/עמוד נחיתה יהיה מחובר לגוגל אנליטיקס, כך תוכל לנתח את התעבורה שאתה כל כך עומל להביא לאתר.
עד אז… תגלשו בנעימים ותתחבר לגוגל אנליטיקס
קישור להתחברות: https://www.google.com/analytics